Rozkład dnia
Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora przedszkola na wniosek Rady Pedagogicznej, z uwzględnieniem zasad zawartych w podstawie programowej, ochrony zdrowia, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz oczekiwań rodziców (prawnych opiekunów).
Rozkład dnia dla grup młodszych
7.00 – 8.20
Schodzenie się dzieci. Stwarzanie sytuacji sprzyjających realizacji oczekiwań rozwojowych dziecka – zabawy swobodne, praca indywidualna lub grupowa wspierająca rozwój dziecka. Stwarzanie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka (organizowanie zabaw i ćwiczeń porannych z wykorzystaniem dostępnych przyborów i przyrządów oraz przy muzyce).
8.20 – 8.30
Czynności higieniczne przed śniadaniem (rozumienie znaczenia zabiegów higienicznych dla zdrowia)
8.30 – 9.00
Śniadanie – nabywanie przekonania o konieczności jedzenia pokarmów niezbędnych dla zdrowia oraz prawidłowe posługiwanie się sztućcami.
9.00 – 9.20 (3-latki) 9.00 – 9.40 (4-latki)
Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze z całą grupą prowadzone przez nauczyciela, dostosowane do potrzeb, zainteresowań
i możliwości rozwojowych dzieci w danej grupie wiekowej.
9.40 – 10.30
Zabawy dowolne – stwarzanie warunków do spontanicznej aktywności dziecka. Przygotowanie do wyjścia na powietrze.
10.30 – 11.50
Wyjście do ogródka przedszkolnego lub na spacer. Budzenie zaciekawienia otaczającym światem, obserwacja otoczenia przyrodniczego. Organizowanie warunków pozwalających na zaspokojenie potrzeb ruchowych dzieci. Bezpieczne korzystanie ze sprzętu terenowego.
11.50 – 12.00
Powrót do przedszkola – przygotowanie do obiadu, czynności osobiste i higieniczne.
12.00 – 12.30
Obiad
12.30 – 14.20
Odpoczynek – relaks poobiedni. Słuchanie wybranych utworów z literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej.
14.20 – 14.30
Zabawy ruchowe zorganizowane przez nauczyciela. Przygotowania do posiłku.
14.30 – 15.00
Czynności higieniczne, podwieczorek.
15.00 – 17.00
Zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci prowadzone przez instruktorów i nauczycieli. Organizowanie sytuacji pozwalających na poznawanie możliwości własnych dzieci oraz wspierających ich rozwój. Swobodne zabawy w sali lub w ogrodzie przedszkolnym przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Rozchodzenie się dzieci do domów.
Rozkład dnia dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci oraz zaleceń nowej podstawy programowej.
Rozkład dnia dla grup starszych
7.00 – 8.20
Schodzenie się dzieci. Stwarzanie sytuacji sprzyjających realizacji oczekiwań rozwojowych dziecka – zabawy swobodne, praca indywidualna lub grupowa wspierająca rozwój dziecka. Stwarzanie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka (organizowanie zabaw i ćwiczeń porannych z wykorzystaniem dostępnych przyborów i przyrządów oraz przy muzyce).
8.20 – 8.30
Czynności higieniczne przed śniadaniem (rozumienie znaczenia zabiegów higienicznych dla zdrowia).
8.30 – 9.00
Śniadanie – nabywanie przekonania o konieczności jedzenia pokarmów niezbędnych dla zdrowia oraz prawidłowe posługiwanie się sztućcami.
9.00 – 10.00
Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze z całą grupą prowadzone przez nauczyciela, dostosowane do potrzeb, zainteresowań i możliwości rozwojowych dzieci w danej grupie wiekowej.
10.00 – 10.30
Zabawy dowolne – stwarzanie warunków do spontanicznej aktywności dziecka. Przygotowanie do wyjścia na powietrze.
10.30 – 11.50
Wyjście do ogródka przedszkolnego lub na spacer. Budzenie zaciekawienia otaczającym światem, obserwacja otoczenia przyrodniczego. Organizowanie warunków pozwalających na zaspokojenie potrzeb ruchowych dzieci. Bezpieczne korzystanie ze sprzętu terenowego.
11.50 – 12.00
Powrót do przedszkola – przygotowanie do obiadu, czynności osobiste i higieniczne.
12.00 – 12.30
Obiad.
12.30 – 14.20
Odpoczynek – relaks poobiedni. Słuchanie wybranych utworów z literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej. Zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci prowadzone przez instruktorów i nauczycieli. Praca z dziećmi zdolnymi i z trudnościami edukacyjnymi indywidualnie i w małych zespołach, zabawy inicjowane przez dzieci i nauczycieli.
14.20 – 14.30
Zabawy ruchowe zorganizowane przez nauczyciela. Przygotowania do posiłku.
14.30 – 15.00
Czynności higieniczne, podwieczorek
15.00 – 17.00
Organizowanie sytuacji pozwalających na poznawanie możliwości własnych dzieci oraz wspierających ich rozwój. Swobodne zabawy w sali lub w ogrodzie przedszkolnym przy sprzyjających warunkach atmosferycznych.. Rozchodzenie się dzieci do domów.
Rozkład dnia dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci oraz zaleceń nowej podstawy programowej.